פרסום בגוגל

מערכת שורש  י אב, תשעט  8/11/2019

הצעד הראשון שלקוחות עושים כאשר הם מחפשים היום משהו עובר דרך מנוע החיפוש של גוגל: הם מקלידים ביטוי או שאלה וגוגל כתשובה נותן רשימה ארוכה של כתובות אתרים ודפים בהם אולי התשובה שהלקוחות מחפשים מסתתרת
.......................

הצעד הראשון שלקוחות עושים כאשר הם מחפשים היום משהו עובר דרך מנוע החיפוש של גוגל: הם מקלידים ביטוי או שאלה וגוגל כתשובה נותן רשימה ארוכה של כתובות אתרים ודפים בהם אולי התשובה שהלקוחות מחפשים מסתתרת. עבור מרבית הביטויים, אורך הרשימה הוא עצום ומגיע לאלפי ומיליוני אתרים אפשריים. גולשים על פי רב לא עוברים את הדף הראשון בתוצאות החיפושים. פרסום בגוגל מטרתו להבטיח כי כשלקוח פוטנציאלי שואל שאלה – האתר של העסק יופיע כתשובה לשאלה ששאל. אז, איך עושים את זה?

ההבדל בין קידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל
קיימות שתי גישות שונות לקידום אתרים בגוגל. שתי הגישות מתחילות באותה נקודת פתיחה – מחקר מילות מפתח. תוצאת המחקר היא רשימה של מילים וביטויים שקרוב לוודאי שהגולשים ישתמשו בהן על מנת לחפש תכנים שקשורים לאתר העסק אותו מעוניינים לקדם.

גישת הקידום האורגני בגוגל
הגישה הראשונה היא קידום אורגני – SEO. בגישה זו מנסים לשכנע את מנוע החיפוש שהאתר שלכם הוא הכי רלוונטי לשאלת הלקוח. סדר הופעת האתרים אינו מקרי, לגוגל יש אלגוריתם מורכב שלוקח בחשבון דברים רבים החל ממבנה האתר והאם הוא מותאם לטלפונים חכמים וכלה באתרים אחרים, רלוונטיים ומהימנים, המפנים אל האתר שאותו רוצים לקדם. בגישה זו אין תוצאות מידיות אלא מדובר במאמץ מתמשך לאורך זמן הכולל יצירת תכנים והפצתם, שיפור ושינוי האתר, הרחבת האתר כך שיכיל תכנים נוספים המועילים ללקוח.

פרסום ממומן בגוגל
הגישה השנייה היא מידית – פרסום ממומן בגוגל, SEM או לחילופין קידום בגוגל. בגישה זו יוצרים קמפיין הכולל דפי נחיתה, באנרים, מודעות דינמיות וכדומה ומשלמים לגוגל על מנת שיציג אותן במידה ועשה חיפוש התואם לאחת ממילות או ביטוי המפתח שהוגדרו. ככל שהמודעה מתאימה יותר והמחיר שתהיו מוכנים לשלם להצגת המודעה גבוה יותר כך יעלה דירוג המודעה (AdRank) והסיכוי שהמודעה תוצג יעלה.
לרב משתמשים בשילוב בין שתי השיטות כדי להשיג תוצאות מהירות, הנשארות לאורך זמן.

למה הפרסום בגוגל עובד?
פרסום בגוגל הוא מאד גמיש וכולל פלטפורמות שונות, אתרים, באנרים, מפות ועוד. חשיפה הכוללת, לדוגמה, את מספר הטלפון של בית העסק יכולה להיות אפקטיבית אפילו אם הלקוח לא לחץ על המודעה עצמה. מלבד תוכן ומיקום המודעה, יש אפשרות להגדיר במסגרת קמפיין בגוגל פרמטרים רבים נוספים שמועילים מאד, לדוגמה את קהל היעד הפוטנציאלי. אפשר להגדיר שהמודעה מתאימה לאנשים שמחפשים אתרים בעברית, גרים בעפולה והתעניינו בעבר בעסק שלכם. אנשים כאלו, גם אם לא קנו בעבר, הסיכויים שהם יקנו בעתיד גבוהים מאד וכך אחוז ההמרה (CTR) או הפער בין חשיפה לרווח עבורכם מתקצר. רבות מדובר היום על Big Data ואיך המערכות הגדולות יודעות הכל על הגולשים – כאן מידע זה בא לידי ביטוי אפקטיבי עבורכם, בתי העסק המנסים להגדיל את החשיפה ואת קהל לקוחותיהם. באמצעות מערכות ניהול מתוחכמות וחכמות שיודעות לשמור את הנתונים שהתקבלו, לנתח אותם ולעשות בהם גם שימוש חוזר.

התחלת תהליך פרסום קמפיין בגוגל
• הגדרת מטרות - האם המטרה היא ליצור לידים (אנשים שישאירו את פרטיהם לעסק) או של מכירות? לרב, עסקים המציעים שירות יתמקדו בהשגת לידים ואילו חנויות מקוונות יתמקדו במכירה.
• הגדרת התקציב לקמפיין - ככל שהתקציב יהיה גדול יותר, בעיקר בתחילת הקמפיין, כך יתאפשר יותר למקד ולחדד אותו על מנת לקבל תוצאות טובות בהמשך.
• קביעת מדדי ההצלחה - מדדי הצלחה מקובלים מדברים על רווחיות (ROI), כמות החשיפות, ההקלקות, השארת הפרטים או ביצוע פעולות באתר. חשוב לקבוע את המדדים כבר בשלב זה על מנת להחליט האם הקמפיין הצליח או לא וכיצד יש לבחון אותו בהמשך על מנת לדייק ולשפר אותו.
• ביצוע מחקר מילים - מחקר מילים דורש מיומנות כדי להבין מה הן כוונות הגולש. לדוגמה, אם העסק הוא מסעדה שמנת הדגל שלה היא לזניה והיא מציעה גם משלוחים, חיפוש של "מתכון ללזניה" יהיה רלוונטי פחות מחיפוש של "להזמין לזניה באשדוד".
כשיש לנו מודעות, מחקר מילים, יעדים, תקציב ומדדים אפשר לגשת לפתיחת הקמפיין בכלי ניהול הקמפיינים של גוגל Google Ads. נקבע דרכו מה שם הקמפיין ומה מטרתו, נחליט איזו סוג מודעה רוצים לפרסם ובאיזו רשת (רשת החיפוש? רשת שותפים? רשת התוכן?), נקבע מיקוד קהל יעד הרצוי ואת התקציב היומי לקמפיין, מילות המפתח הרלוונטיות והמודעות.

ומה הלאה?
גם לאחר פרסום קמפיין ראשוני בגוגל העבודה אינה מסתיימת. יש להמשיך ולבצע מעקב אחר ביצועי המודעה, לדייק ולשפר את הביטויים, המודעה עצמה, דף הנחיתה ואת מיקוד קהלי היעד על מנת לשפר את תוצאות מדדי ההצלחה שקבענו בשלבים הראשונים.